Saturday, September 12, 2015

Jana Pendapatan Melalui Youtube Channel

Apakah youtube channel?

YouTube adalah sebuah laman web berbagi video yang dibuat oleh tiga orang usahawan PayPal pada Februari 2005. Website ini mebolehkan pengguna menmuat turun, menonton, dan memuat naik video. Perusahaan ini berpusat di San Bruno, California, dan menggunakan teknologi Adobe Flash Video dan HTML5 untuk menampilkan berbagai macam kandungan video buatan pengguna, termasuk klip film, klip TV, dan video musik. Selain itu ada pula kandungan amatur seperti blog video, video original pendek, dan video pendidikan.

Jana pendapatan melalui youtube.

Selain memuat naik dan memuat turun video, pengguna juga boleh menjana pendapatan dari segi platform iklan yang disediakan youtube. saya mungkin pembuat video amatur akan tetapi saya juga membuat pendapatan sampingan melalui beberapa channel youtube saya.





Bagaimana?

Google telah menyediakan platform adsense untuk pengiklanan yang boleh dilawati oleh semua pengguna internet untuk menjana pendapatan . Anda hendaklah mendaftar akaun google adsense dan dengan menggunakan maklumat sebenar tentang diri anda . Setelah itu and boleh terus menyambungkan akaun google adsense anda kepada youtube dan seterusnya ada boleh meneruskan untuk monetize video anda.

Kadar pembayaran Adsense youtube.

Kadar pembayaran Adsense biasanya dikira melalui viewer iaitu jumlah video anda dilihat dan jumlah iklan yang dipaparkan dan di klik di video anda. kadar normal ialah 3 - 7 US dollar bagi setiap 1000 view atau lebih tepatnya rm 15 - 20 bagi setiap seribu view.




AMARAN!!!!!
Fraud click. 

Ramai pengguna2 baru adsense termasuk saya cuba untuk mengklik sendiri iklan yang dipaparkan dan ini dikira penipuan . Google akan menhapuskan akaun anda selamanya sekiranya ini dikesan. saya juga pernah diblock oleh google suatu masa dahulu kerana cuba menipu.Untuk maklumat lanjut tentang buat duit melalui youtube sila kunjungi laman channel youtube saya

Search : Mr Misfitz










2 comments:

jackal said...

Macam sistem piramid je admin. wajib ke bayar rm1000?. 2016 ada lagi ke?

[Jemput ke blog saya untuk tips Kerja Part Time Online]

Unknown said...

Boleh ajar kn sy tak?

google Search